MEGA obrázek - Around the World

Už je to pár měsíců, co mě přepadla kreslící nálada, která mě přesvědčila k nakreslení (respektive dokreslení) dalšího, na mé poměry velkého obrázku (A3). opět nečekejte žádné vodovky, tempery, pastely, nebo nedejbože tuš. Prostě jenom centropen a pastelky. Tentokrát to už nebyly charaktery z filmů a her, ale postavičky reprezentující různé státy světa. Ten samotný nápad už je starý určitě přes rok, ale skutečně pracovat jsem na něm začal až 18. ledna, kdy jsem dokončil původní náčrt a pak během dalších pár dnů probíhalo obtahování a vybarvování. Obrázek byl nakonec dokončen 23. (takže mi to trvalo pět dní).
A teď už snad k tomu samotnému "veledílu". Celkem se na něm nachází 21 postaviček, tím pádem 21 států. Všechny jsou umístěny v takové stylizované sploštělé zeměkouli a doplňuje je ještě název obrázku, protože by tam jinak prostě chyběl nějaký výrazný prvek. Vzhledem k tomu, že obrázek ještě budu podrobněji popisovat v kladech a záporech, vypíšu teď jen stručný seznam všech států, které jsou sice napsané přímo v obrázku, ale co kdyby to nešlo přečíst, že?
Takže postupně zleva doprava v řádcích odzdola nahoru - Brazílie, Švýcarsko, Rakousko, Etiopie, Dánsko, Havaj, Čína, Mexiko, Saudská Arábie, Japonsko, Slovensko, Česká republika, Austrálie, Rusko, Španělsko, Francie, Indie, Itálie, Řecko, Nizozemí, Keňa.

+ (co se mi líbí) : Myslím, že se mi docela povedlo ztvárnění Česka a Slovenska v krojích (pravda, dost zjednodušených). Taky Francie na houpačce vypadá docela fajn. A Japonsko v kimonu a Řecko sbírající olivy vlastně taky. Švýcarsko s Rakouskem k sobě v té zasněžené krajině taky docela pasují, u Havaje to možná trochu kazí ty ruce, ale ty jsou zkroucený schválně (jakože s nima vlní). Pizzu pečící Itálie, taky podle mě není nic tak strašného, i když je trošku pokřivená. Indie vlastně taky není taková tragédie.
- (co se mi nelíbí) : Brazilská vykloubená noha je opravdu něco šíleného, stejně jako absolutně nepřirozený postoj Etiopie. Klečící Dánsko s legem (ano, to je lego) je takové nijaké a Čína s pandou je zase taková zkoprnělá. Mexiko a Rusko mají divný výraz i oblek. Austrálie by nemusela být špatná, ale nesedí mi tam ten surf. Saudskou Arábii spíš berte jako vtip, to prostě dopadlo příšerně. Španělsko je akorát moc hubené, jinak by to vypadalo lépe. Nizozemí má prostě divnou hlavu. A Keňa? To je prostě.....já ani nevím co, dopadlo to naprosto jinak, než jsem původně chtěl.


Klikni na obrázek pro plnou velikost. ;)

Možná to bude znít zvláštně, ale i přesto, že k tomuto obrázku mám tolik výhrad (a určitě nejsem sám), se mi prostě líbí. Jako celek. Nejsou tam žádné přemrštěné barvy, je to takové vyvážené, střídmé a mě osobně se na to přijemně kouká.....rozhodně to mohlo dopadnout i hůř. x)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta