Výběr fotografií z roku 2016

Rok 2016 byl pro mě velice zajímavým, a doufám, že mohu říci i zlomovým rokem. Konečně to totiž vypadá, že jsem schopen se dokopat k nějaké smysluplnější tvorbě, než jen k několika dětinským pokusům o komiksy, čmárané o hodiny ve škole, případně doma u televize. Mike se totiž začal realizovat i trochu jiným stylem, než u něj bylo dosud běžné. Teď tvoří především literární díla, která zatím čekají na své zveřejnění (jelikož čekají i na své dokončení :D), pokouší se sem tam o básnění (jak lze vysledovat i na tomto blogu), sem tam o komiksy trochu jiného ražení, než ony dětské vymalovánky (viz černohumorně-realistický počin URBAN a moje vlastní verze kultovních Oprásků sčeskí historje), sem tam o recenze (když prohledáte můj druhý blog, pár jich neleznete :))... Je zkrátka spoustu směrů, kterými jsem se vydal a hledám, který mi bude sedět nejvíce. Pokud by vás něco z toho zajímalo, můžete mě sledovat na mém wattpadovém účtu. ;)

Z těchto tvůrčích důvodů ale zbylo jen velmi málo času na můj, dříve tak oblíbený koníček - fotografování. Nějak mne to v poslední době pustilo, ale věřím, že až zase bude venku hezky, tak se můj foťáček, který aktuálně spí zimním spánkem, zase půjde provětrat na čerstvý vzduch. Když už nic jiného, letos by mne měla čekat cesta do Švýcarska, a tam se stoprocentně naskytne spousta příležitostí pro dělání zajímavých fotek. :)

Za minulý rok tedy byla úroda fotografií o dost hubenější, než v předchozích letech. Ale i tak se zde najdou snímky, ke kterým mám speciální vztah, a které jsou u mne postaveny o něco výše, než zbytek výcvaků. Stejně jako v předchozích letech jsem se tedy odhodlal k prohrabání archivu a vybral jsem to nejlepší, co jsem za minulý rok dokázal vyfotit. Tak snad se vám tento článek zalíbí a trochu vám zlepší náladu. ;)

------------------------

Stavba (ČR)
Začneme, jako ostatně každý rok, fotografiemi architektury. Tentokrát jsem zvolil trochu netradiční záběr, který nezachycuje žádnou obytnou budovu, ale "pouze" schody v zákupském zámeckém parku. Pracovní název snímku je "Schody do nebe" a z nějakého důvodu mne hned chytil za srdíčko. Možná to bylo i proto, že se na tohle krásné zákoutí nebylo jak dostat - fotil jsem přes dřevěnou stěnu, která znemožňovala vstup na toto krásné, staré schodiště. Prý je celá okrasná stavba, ke které schody patří, ve špatném technickém stavu. No, tak doufám, že se ji podaří zachránit. Byla by veliká škoda, kdyby ne...



------------------------

Stavba (Anglie)
V tomto případě mám silné citové pouto nejen k samotné fotografii, ale i k celému místu. Salisburská katedrála je místo, které na člověka jako já prostě zapůsobí neuvěřitelným způsobem. Ty krásné, vysoké stropy, ten monumentální, obří volný prostor, ten velký počet různých zákoutí k prozkoumání... Opravdu škoda, že jsme neměli více času, tady bych dokázal strávit klidně i půl dne. Na takhle fotogenické místo totiž nenarazíte každý den... :)

------------------------

Zvíře (savec)
A další fotka, úzce spjatá s pocity. Tentokrát však spíše negativními. Byla totiž vyfocena na třídním výletě do pražské zoologické zahrady, který nám totálně zkazilo vyplňování spousty naprosto zbytečných a nesmyslných papírů. A aby toho "štěstí" nebylo málo, zjistil jsem, že foťáku dochází baterka. Snímků z tohoto dne je tedy opravdu žalostně málo, ale přeci jen se mezi nimi najde jeden, ve kterém prostě vidím i něco víc, než roztomilý snímek mladého orangutana. Celé to na mě působí spíše smutně a dojemně, a to jsou emoce, na které slyším. Proto je i tento obrázek v mém letošním výběru.


------------------------

Zvíře (pták)
Tahle fotka se od ostatních liší tím, že jste ji na mém blogu ještě vidět nemohli. Posílal jsem ji pouze jako součást mého příspěvku na Téma měsíce - minimalismus. A protože se mi tenhle snímek docela líbí, nevidím důvod, proč by se nemohl vyskytnout v mém letošním TOP výběru. Zvlášť, když jiné fotky zástupců ptačí říše ve svém archivu z loňského roku snad ani nemám... :D


------------------------

Hmyz
Pravda, fotka sama o sobě není až tak úžasná, ale já se prostě málokdy dostanu do situace, kdy bych měl příležitost vyfotit vážku. Navíc tohle je vážka zahraniční, rakouská, a já si nehodlám nějak rozházet naše mezinárodní vztahy. :D


------------------------

Rostlina
A teď už opustíme fotky z výletů, přesuneme se pěkně do domácího prostředí. V tom totiž vznikala série fotek na téma "Odrazy". Tohle Téma měsíce na fotoklubu mne totiž vážně zaujalo a řekl jsem si, že bych po nějaké době opět mohl přispět. S výsledkem jsem byl až překvapivě spokojený, takže při obsazování téhle fotokategorie jsem měl při vybírání hned jasno - za rostliny je tu letos sedmikráska! :)


------------------------

"Hororová fotografie"
Ano, jistě, ne každému se takovýhle styl tvorby líbí, ale já mám prostě rád horory, dekadenci, černý humor a spoustu věcí, které vyvolávají často spíše strach, znechucení či rozhořčení, než cokoli jiného. A jelikož se názory a charakter člověka promítají i do jeho tvorby, podobné snímky se u mně zákonitě objevovat musí. A já na tom nic měnit nehodlám, právě naopak. :D Tato fotografie se nazývá "Místnost bez oken" a doprovodnou báseň si můžete přečíst ZDE.


------------------------

Přírodní zákoutí (les)
Pokud sledujete můj blog delší dobu, možná už víte, že mám velice rád různé hrátky se světlem, hlavně tedy protisvětlem. Když kolikrát vidím ty, často až magické efekty, které dokáží zachytit jiní fotografové, samou krásou ze mi rozplývají oči... Občas mi to nedá, a taky se pokusím o nějaký ten světlo-efektík. A jeden takový jsem si cvaknul i při procházce lesem na začátku roku. Pravda, mohlo to dopadnout i lépe, ale i tak si myslím, že se mi tenhle pohled na mechové políčko mezi stromy docela povedl. :)

------------------------

Přírodní zákoutí (louka)
Jižní Čechy jsou kouzelné. A to platí i pro taková, zdánlivě obyčejná zákoutí, jako jsou louky. Společně se zapadajícím sluncem je to totiž naprosto geniální kombinace. I kopřivy se tak mohou proměnit v kouzelné, zelené víly, tančící mezi slunečními paprsky. Něco takového jsem si prostě musel zaznamenat! ^^


------------------------

Přírodní zákoutí (u vody)
Trojici přírodních zákoutí doplní můj oblíbený "optický klam". Byl sice vyfocený už v roce 2015, bylo to ale jen pár dní před koncem roku a zde na blogu se objevil až v roce následujícím. A proto má oprávnění být součástí tohoto článku. Vytvořit fotku, která vypadá, jako pohled z vysoké hory na tvořící se oblaka, se totiž tak často nepodaří. Kór při procházce kolem rybníka... :)


------------------------

"Abstrakce"
A teď zase z trošku jiného soudku. I staré garáže totiž můžou být zajímavým místem k focení. Kupříkladu rozbité okno, které projde takovou menší, barevnou úpravou, může vypadat jako neobvyklý abstraktní obraz.


------------------------

Fotomontáž
No a na závěr zase zcela jinou fotografickou disciplínu. Konkrétně fotomontáž, neboli skládání několika různých fotografií dohromady. Zde kokrétně jsem zkombinoval sochu anděla na vrcholu Slavína s pohledem na Pražský hrad a Vltavu. Jako nejpříhodnější název se mi jevil "Anděl strážný"...


------------------------

Tak to by bylo z mého letošního výběru vše, pokračování bude zase za 365 dní. Do té doby se budu snažit sbírat materiál, abych měl i příští rok z čeho vybírat. ;)

Výběry z předchozích let - 2013, 2014, 2015

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta