Výběr fotografií z roku 2017

Já vím, já vím, zhodnocení uplynulého roku se má dělat buď na konci prosince nebo na začátku ledna. Jenže já zjevně nic nedělám podle zajetých kolejí, takže se na shrnutí fotek z roku 2017 podíváme až teď - na konci března. Snad vám to aspoň trochu vynahradí menší útlum v aktivitě za poslední dobu. To víte, maturitní ročník není sranda... :D Už brzy se zde ale objeví nějaké nové fotky, to mohu už teď slíbit!

------------------------

Stavba (ČB)
Stejně jako předchozí roky, i letos začínáme nějakou tou architekturou.Tohle konkrétně je Münster v německé Kostnici. Celkem impozantní stavba, celkem lituji toho, že jsme se dovnitř neměli šanci podívat. Třeba jindy... :)



------------------------

Stavba (barevná)
A v Kostnici ještě zůstaneme. Na břeho Bodamského jezera se totiž bachází tento dokonale roztomilý baráček. No nechtěli byste tam taky bydlet? ^_^

------------------------

Zvíře (savec)
A když už jsme u té u té roztomilosti... Má tohle opičátko smysl nějak více komentovat? Snad jen doplním, že byl snímek vyfocený v zoologické zahradě ve Zlíně.

------------------------

Zvíře (pták)
A měl bych tu ještě jednu cute momentku. Tentokrát ze Švýcarska. No nepoňuchňali byste tohle malé opeřené stvoření? Vždyť kouká tak neuvěřitelně rozmile...

------------------------

Hmyz
Ale teď už pojďme k o něco vážnějším snímkům. Tenhle konkrétní je z "minisérie" obrázků zachycujících smutné osudy hmyzích tvorů v prostředí našeho opuštěného skleníku.

------------------------

Rostlina
Máme tady i nějaké ty experimentálnější obrázky. To si Mike takhle jednou řekl, že si zkusí trochu více pohrát s barevnými úpravami a vzniklo z toho tohle. Upřímně, tohle je jeden ze snímků, se kterými mám spojeny asi nejhezčí vzpomínky co se týče "výroby". Takovéhle hraní si s úpravami mě totiž vážně baví! Chci vytvářet fotky, které se nějakým způsobem vymykají klasickému proudu... :)

------------------------

"Hororová fotografie"
Další trochu netradiční snímek. Jedná se totiž o scénu zachycenou mobilním telefonem. Asi to bude tou horší kvalitou fotoaparátu i osvětlení, ale k ponuré noční atmosféře se tu navíc vytvořilo i jisté "zamlžení" a drobné nedokonalosti, které ve mě evokují například staré fotky z polaroidu. Zkrátka a dobře miluju atmosféru na tomhle obrázku. :)

------------------------

Přírodní zákoutí (ČR)
Bývalé vápencové lomy u obce Mořina jsou velice oblíbeným výletním místem. A já už po mé návštěvě vím, proč tomu tak je. Tenhle pohled na skálami a stromy obklíčenou vodní plochu je prostě fantastický. Jako bych snad ani nebyl v Čechách... určitě se sem ještě plánuju někdy vrátit! :)

------------------------

Přírodní zákoutí (Švýcarsko)
Opět skály, opět voda, ovšem tentokrát se zachycené místo v Čechách skutečně nenachází. Jedná se o scenerii v blízkosti pramene Rhôny ve švýcarských Alpách. Bylo velice těžké vybrat jen jeden z těch všech úžasných pohledů na zasněžené horské vrcholky, ale nakonec u mne zvítězila něžná krása zamrzlého jezera. Tohle místo bych chtěl rozhodně prozkoumat podrobněji...

------------------------

Přírodní zákoutí (zimní)
A nyní zase zpátky do naší země. A tentokrát mám zachycené místo těsně za humny. Zasněžené pole s dominantou velkého stromu se mi v kombinaci se zajímavou oblohou moc líbilo. :)

------------------------

"Abstrakce" (ČB)
Už podruhé se v letošním výběru objevuje detail z našeho skleníku. Tentokrát se jedná o pozůstatky zde pěstovaných rostlin, které ulpěly na skleněných stěnách. Líbí se mi, že výsledek vypadá tak nějak "dramaticky" a bez znalosti okolností vzniku není pro každého snadné odhalit, o co vlastně jde. Prostě další příklad mého klasického dekadentního hledání krásy na místech, kde by to jiní nečekali. :D

------------------------

"Abstrakce" (barevná)
Jak už jste asi mohli postřehnout, moc rád si občas odskočím od klasických fotografií a zkusím nějaký ten experiment. Tenhle konkrétní postup (vánoční světýlka ve tmě a dlouhá expozice) už jsem si několikrát vyzkoušel a každoročně si ho při silvestrovské noci opakuji. Prostě se mi líbí ten moment překvapení... "A vo tom to je!" :)

------------------------

"Projekt"
Při jedné z mých návštěv Prahy mne dost zaujal stav některých pražských zdí, které jsou velice často poškozeny sprejerským "uměním". Výsledná série fotek, kterou jsem pracovně nazval "Crying Walls", snad dostatečně zachycuje zoufalý stav několika takto poničených míst...

------------------------

No a to by bylo z mého letošního výběru vše, pokračování bude zase za 365 dní. Do té doby se budu snažit sbírat materiál, abych měl i příští rok z čeho vybírat. Doufám, že se vám tento můj průlet loňským rokem líbil... ;)

Výběry z předchozích let - 2013, 2014, 2015, 2016

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta