Opatija - tipy na zajímavá místa

Minulý rok se pro mne nesl ve znamení cestování, a to nejen po Čechách, ale také za hranice. Jednou z mých cest byl třídenní pobyt v chorvatském městečku Opatija, kam jsem vyrazil podpořit moji šikovnou maminku na mezinárodní soutěž pěveckých sborů (smíšený pěvecký sbor Chorus Laneum, jehož je mamka členem, zde zastupoval Českou republiku). Domů si nakonec naši sboristé přivezli bronzový diplom, ale hlavně spolu strávili také nezapomenutelné chvíle u moře! Takový pěkný teambuilding... :)

Povalování na pláži (a bohužel ani zpěv) ovšem není nic pro mne - já jsem se chtěl mezi jednotlivými částmi festivalu trochu porozhlédnout po městě. V tomto článku vám chci představit pár tipů, kam se podívat, když se náhodou ocitnete v Opatiji. :)

- - -

1. Djevojka s galebom: Soška dívky s rackem (pro mne ovšem jen a pouze "s holubem") na břehu Jaderského moře se stala symbolem Opatije. Procházka k ní je určitě fajn, už jen z toho důvodu, že cesta k ní vede po Opatijské riviéře. Autorem je chorvatský sochař Zvonko Car.


- - -

2. Kostel Zvěstování Panny Marie: Vzhledem k okolní zástavbě opravdu nepřehlédnutelná dominanta Opatije. Tento veliký chrám byl postaven roku 1906 dle návrhu českého architekta Karla Seidla a je opravdu nádherný. Pokud se vám navíc poštěstí to samé co mně - být v tomto prostoru zcela o samotě - je to opravdu fajn zážitek. Tenhle architektonický styl, který mně osobně připomíná dílo Josipa Plečnika, je totiž krásně jednoduchý, ale přesto působivý... (Mimochodem, taky vidíte na druhé fotce kuřátko? :))


- - -

3. park Angiolina: Hned vedle žlutého hotelu Kvarner, v jehož Křišťálovém sále se soutěž sborů konala, se nachází jeden z městských parků. Je tu mnoho pěkných zákoutí, které v kontextu s mezi stromy prosvítávajícím mořem navozují tu správnou letní atmosféru. Zajímavá je určitě Zeď slávy, kde jsou zvěčněny významné osobnosti z různých odvětví.


- - -

4. Kostel sv. Jakuba: Tento malý kostelík ze 14. století je pěknou ukázkou drobné chorvatské církevní stavby. Nachází se hned vedle parku Angiolina a podobně jako u jeho většího kolegy, i zde se můžete podívat dovnitř.

- - -

5. Izvor Vrutki: Pravda, kvůli tomuhle místu se asi nemusíte úplně plahočit přes celé město, ovšem pokud budete mít ubytování blízko, rozhodně se tu stavte. Je to tu celkem milé, takové "hezky opuštěné", navíc se podíváte z města taky trochu do přírody. Kdysi se tu scházely ženy z okolí, praly prádlo a vyměňovaly si drby... :)


- - -

6. Mala Fortica: Cestu k tomuto altánku raději pečlivě zvažte. Pokud totiž čekáte čarokrásný výhled, budete zklamaní - rozbujelá okolní vegetace už dovoluje pouze pohled na obzor moře. Nicméně pokud se chcete prostě jen projít městskou zástavbou do lesa a díky poměrně velkému převýšení spálit nějaké ty kalorie, tak asi není problém. :) Jen si dejte pozor na výběr cesty - k altánku vede pěkná, kamínky vysypaná cestička, nikoli pofidérní stezka lesem s ostnitými rostlinami a pavučinami na každém kroku. Nedělejte stejnou chybu jako já... :D


- - -

7. Okolí: Můj pobyt byl ovlivněn programem soutěže, tudíž na nějaké výjezdy mimo Opatiji nebyl čas. Nicméně pokud byste v tomto malebném (ovšem dost členitém) městečku plánovali pobyt na více než 2-3 dny, není tu, podle mne, mnoho dalšího vyžití (samozřejmě pokud nechcete veškerý čas trávit u moře). Můžete tedy zkusit prozkoumat něakterá místa v okolí, kam se dá kromě auta dostat snadno také vlakem či autobusem. Hned několik krásných kostelů blízko u sebe se nachází v nedalekém městě Rijeka. Opatijí prochází turistická trasa vedoucí ke kostelu v obci Vepřiňák Veprinac, nutno ovšem podotknout, že to je hooodně do kopce. :) Prozkoumat můžete také nedaleké městečko Lovran - výrazných památek tu sice mnoho není, ale zase jsou zde (dle recenzí mnoha sboristů) hezké pláže a příjemná atmosféra.

- - -

Co se týče ubytování, osvědčil se mi Vacation Home Lucija (Put za Plahuti 3, 51410, Opatija, Chorvatsko). Paní byla moc příjemná a ochotná, apartmán byl taky super (z balkonu jsem měl exkluzivní výhled na celý záliv). Rozhodně palec hore!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta