Výběr fotografií z roku 2013

Většinou se neopičím, ale článek s (podle mně) nejlepšími vlastními fotkami za uplynulý rok mi vážně přijde jako super nápad. Vím, většinou se to dělá někdy v lednu.....no co, budu aspoň trošku originálnější. Fotky jsem rozdělil do kategorií, které vznikaly tak nějak průběžně, takže pokud se vám bude nějaká zdát nadbytečná nebo podivná, tak to tak s největší pravděpodobností bude. Ale mazat odtud nic nehodlám, aby bylo jasno. xP
Je to poměrně dlouhý článek, tak se nějak pohodlně uvelebte a uvařte si kafe - asi si tu chvilku posedíte. x)


------------------------

Stavba
Hradec Králové - Kostel Nanebevzetí Panny Marie. Tuhle fotku jsem vybral, protože se mi líbí ta její kontrastnost. A ano, je to dané spíše dodatečnou úpravou, ale ten odstín oblohy je prostě hrozně sympatický (Sympatický odstín? Miku, co to zase meleš?).

------------------------

Stavba (ČB)
Fotka je černobílá pouze částečně, ale jako barevnou ji zařadit prostě nemůžu.....vrata v obci Jimlín.

------------------------

Květina
Kytičkofil Mike si tuto kategorii pochopitelně neodpustí, vždyť ono těch kytkatých článků nebylo zas až tak málo.....možná by se mohlo zdát, že vybírání jedné fotky z tolika bylo velké dilema, ale nakonec jsem se ani dlouho nerozmýšlel.....

------------------------

Květina (ČB)
.....kašlat na to, strom je taky rostlina. (no co, já kytky běžně nepřevádím do černobílé) xP

------------------------

Obloha
Letní západ slunce, poklidná krajina všude kolem.....idylka. x)

------------------------

Zvíře
K focení zvířat jsem se letos příliš nedostal. Velmi dlouho jsem hledal něco, co by stálo za to. Nakonec to vyhrál snímek, který mě prostě donutil k zařazení svou šílenou roztomilostí a zároveň absurditou. Psí oblečky jsou prostě otřesná šílenost, která je ovšem naprosto ňuňatá (a když je k tomu ňuňatý už samotný psík.....).

------------------------

Zvíře (ČB)
No jo, k téhle fotce jsem si okamžitě po jejím vyfocení vypracoval neuvěřitelný citový vztah. je tak strašně roztomilá a zároveň smutná..... (ZOO Dvůr Králové nad Labem)

------------------------

Hmyz 1 (včela)
Tento rok přál fotografování hmyzu velmi málo. Nejvíce bylo pravděpodobně včel, protože dobrá třetina mých fotek hmyzu jsou jen včely. Rozhodl jsem se tedy kategorii "Hmyz" nerozdělovat na barevnou a černobílou část, ale včelí a "zbytkovou" část. Navzdory velkého množství včelo-fotek mi bylo jasné hned, jakou sem hodit. Přece tu moji oblíbenou, s klidnou, relaxační atmosférou. "Foto á la France" (rozumnějte, levandule.....no vždyť víte).

------------------------

Hmyz 2 (něco jiného než včela)
Další poměrně jasná volba. Fotka, která byla vyfocena asi až na stodvacátépáté cvaknutí. Že by tu i přes to velké úsilí tahle beruška chyběla? To ani náhodou.

------------------------

"Dramatická" fotka
Slovo dramatická je v tomto případě spíše pouhou nadsázkou. Prostě takhle to dopadá, když se pokouším nějak kreativně ztvárnit Téma Týdne "Kdo si hraje, nezlobí" u nás v koupelně.

------------------------

Detail
No, on ten počet detailů tak velký nebyl, vybráno bylo za 2 minuty. Co se dá dělat, dřevo je prostě dřevo.

------------------------

Detail (ČB)
Opět žádné drama, tahle fotka sem prostě patří a hotovo. Nevím proč, ale strašně se mi líbí ta bílá šmouha vpravo dole. A taky je to zajímavě nesymetrický.....

------------------------

Zimní
Hahá, prej zimní, kdž žádná zima nebyla.....taky že ne, alespoň ne v prosinci. Poslouží tedy fotky z ledna. Na zahradě se trochu sněhu přece jen našlo, a tak vznikla tato fotka, kde aspoň nějaký ten náznak sněhové pokrývky je. x)

------------------------

Socha
Samsonova kašna - náměstí v Českých Budějovicích. K této fotce snad není potřeba dodávat něco dalšího.

------------------------

Socha (ČB)
Kategorie opravdu jen pro doplnění, de facto ty černobílé fotky soch byly jen asi tři. Tenhle konkrétní snímek je z hospitalu Kuks.

------------------------

Humor
No, možná by se hodil název "nejlepší Téma Týdne". Jednalo se o téma "Legalizace marihuany" a byl to takový pokus o vtipné pojetí tématu.....no nakonec se tahle fotka dostala až do finále FnTT 2013 a nebyla tak úplně daleko od prvních míst. (....."Na co marihuana, když máme pampelišky?".....) ;)

------------------------

Abstrakce
Poslední fotka tohoto článku - pohled na sklenici zespodu. Pozornému oku neunikne odraz kopretiny v ní umístěné.

------------------------

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta