Výběr fotografií z roku 2014

Rok 2015 už máme nějaký ten pátek, ale já jsem ještě pořád nezveřejnil můj plánovaný výběr fotografií z minulého roku. No, ono se vlastně ani není čemu divit - loni se výběr na blog dostal taky až v únoru. Ale aspoň jsem originální, že? Minulý rok jsem do článku zařadil celkem 17 fotek. Letos ten počet trochu zregulujeme, snímků bude 14. Doufám, že se Vám budou líbit...respektive měly by se Vám líbit, v komentářích jste mi je totiž v průběhu roku chválili. :D


------------------------

Stavba
Zámek Krásný Dvůr - pokus o symetrii zde sice tak úplně nevyšel, ale v rámci možností to, myslím, ještě jde. Největším pozitivem téhle fotky je podle mě její barevnost. Nahoře modrá obloha, dole zelená tráva, uprostřed červenooranžový zámek...

------------------------

Stavba (ČB)
Menší cvak při procházce Jindřichovým Hradcem. :)

------------------------

Květina
Moje skoro-vítězka, která se umístila na 10. místě ve fotosoutěži E.ONu a objevila se v jeho letošním stolním kalendáři. No řekněte, jak by tu mohla tahle slunečnice chybět, když už udělala takovou kariéru. :D

------------------------

Květina (ČB)
Tahle záležitost mě stála opravdu hodně trpělivosti, a nakonec stejně nevypadá tak, jak jsem původně zamýšlel. Ale chápejte, X minut se kroutit vedle větví třešně a snažit se dostat sluníčko přesně za ten květ, to není žádná sranda...

------------------------

Zvíře
Já se prostě do ZOO nedostanu a nedostanu. Musím si holt vystačit zase jen s pejskem. Tenhle na nás smutně koukal celou dobu, co jsme seděli před zámeckou kavárnou v Krásném Dvoře. Chápu, fotka nemá úplně ideální kompozici a podobné věci, ale podívejete se tomu zvířeti do očí a řekněte mu "Ne, ve článku nebudeš." To prostě nejde!

------------------------

Zvíře (ČB)
Tenhle úžasný gekon se producíroval v térarijní části motýlího domu v německém Jonsdorfu. Neměl šanci uniknout mému objektivu. A tak to dopadlo i s dalšími plazy a obojživelníky v místnosti. Ve finále jsem měl pomalu více snímků ještěrek, než motýlů. :D

------------------------

Hmyz
Tahle fotka se stala favoritkou mojí mamky. A upřímně, i já jí mám hrozně rád. Je to jednoduše proto, že se mi podařilo zachytit motýla, který není "jen" běláskem, navíc na zelenému pozadí, které zvýrazňuje červenou barvu na jeho křídlech. Naštěstí zrovna svítilo sluníčko (což je vidět na kůře stromu), takže nebyla potřeba téměř žádná barevná úprava ohledně jasu a kontrastu. ;)

------------------------

Hmyz (ČB)
Možná není úplně "košer" fotit mrtvého čmeláka, ale živý by mi takhle nikdy nezapózoval. Tuhle fotku jsem vybral, protože je taková jednoduchá, nepřeplácaná, a líbí se mi ta struktura křídel (nojo, není nad to, umět si pochválit svoji tvorbu... :D).

------------------------

Les
Tahle fotka se mi prostě líbí. Nejspíš to bude tím jejím pastelovým nádechem a (pod)zimní atmosférou. Jediným problémem bylo, že společně s atmosférou přišla při focení na návštěvu i teplota lehce pod nulou. A to, jak asi sami dobře víte, není při delším pobytu venku nic příjemného...sakra, už se fakt těším na léto. :D


------------------------

Přírodní památka
Jestli ve mě po dovolené na jižní Moravě něco zanechalo dojem, tak určitě prohlídka Macochy zespoda. Bylo to vážně úžasné pokoukání. Skály porostlé mechem, dole tekoucí říčka Punkva, celková monumentálnost prostoru... Ten pohled pořádně zachytit nejde, to se prostě musí vidět. :)

------------------------

Detail
Aneb jak vytěžit ze záclon maximum. :D

------------------------

Zimní
Do této kategorie nutně musela přijít některá z fotek z lyžařského kurzu. Bylo to opravdu těžké vybírání, ale nakonec jsem se rozhodl pro tu ze všech nejsluníčkovatější.

------------------------

Reklamní
Byl pozdní večer, první máj... Neboli snímek z focení kovové židle pro firmu Decoform.

------------------------

Dešťová
V komentářích pod článkem, kde se tato fotka objevila, jste mi ji nejvíce chválili. Řekl jsem si tedy, že demokraticky dám na hlas lidu a zařadím sem i speciální dešťovou kategorii. ;)

------------------------

No a to je vše, přátelé. Snad se Vám fotografický návrat do minulého roku líbil. :)
Mike

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta