Filmové zážitky poslední doby II

Vzhledem k tomu, že je venku počasí docela na prd, nemám moc možností vyrazit ven fotit. Ještě, že můžu psát články i o něčem jiném...například o filmech. První článek s touto tématikou byl docela úspěšný, sklízel od Vás samé pozitivní komentáře. Tak proč v tom nepokračovat, že? Mám tu tedy přichystaný druhý díl mých stručných minirecenzí, snad se bude líbit... ;)



-----------------------------------------------

Zkouška (viděno 12. ledna)
posterTenhle film mě opravdu příjemně překvapil. Obecně mám rád snímky, kde je uzavřená skupina lidí v nějaké místnosti a můžete sledovat jejich psychické změny a pochody. Zkrátka něco jako Kostka, KR 13 apod. V těchto zmíněných filmech mi ale něco málo chybělo, chtělo to prostě trochu jiný styl. Zkouška takový styl měla, zklamaný jsem nebyl... Jako největší pozitivum vidím fakt, že postavy se tu chovají jako normální lidi. Přemýšlí racionálně, mají smysluplné nápady, jejich chování zkrátka pochopíte. A nemusíte být zrovna Einstein, abyste si občas mohli říci "nojo, tohle bych udělal taky". Další významné plus je závěr - nic extra předvídatelného, dává to hlavu a patu. A navíc KONEČNĚ zůstává až do konce osoba, která je mi opravdu sympatická. Ne, vážně, na tento okamžik jsem čekal v podobných filmech tak strašně dlouho, až se mi nechtělo věřit, že se toho vůbec někdy dočkám. Ale i na tomto snímku se najde nějaká ta chybka. Dvě (možná i tři) z hlavních osmi postav mi přišly takové...zvláštní, nepřirozeně zahrané... Navíc ta stopáž mohla být trochu kratší, aspoň o pár minut - poslední půlhodina byla opravdu natahovaná. Abych to shrnul: pětihvězdičková paráda to sice úplně není, ale čtyři hvězdy si tenhle film zaslouží. :)
4/5 ****

-----------------------------------------------

Pod zemí (viděno 16. ledna)
poster
...vlastně ani nevím, jaký pocit z tohohle filmu mám. Prostředí pařížských katakomb je rozhodně zajímavé, příjemné je i oživení klasické zápletky pátráním po jistém pokladu. Úvod filmu je opravdu příjemný, plynule Vás vtáhne do děje. Přechod do prostředí městského podzemí je ale takový trochu rozpačitý, najednou se ke třem hlavním postavám nabalí skupinka dalších, navíc děj je podle mě trochu překombinovaný. Asi to bude znít divně, ale found footage (i když v tomhle případě logicky zapadá do děje) nebyla možná úplně nejlepší volba. Pokud se těšíte na nějakou tu hororovou nebo brutální podívanou, zážitkem pro Vás nejspíše posledních deset minut filmu. To je vážně docela maso. :D Ale na to, jak jsem se ve druhé polovině filmu cítil rozpačitě, nebyl celkový pocit úplně špatný. V úplném finále mi totiž náladu spravil závěr. Nějaká extra hluboká myšlenka se asi nekonala, ale bylo to takové pěkné záhadné (ale taky poměrně náhlé) ukončení děje. Znova si tenhle film asi nepustím, ale špatné vzpomínky na něj mít nebudu.

3/5 ***

-----------------------------------------------

Čarovný les (viděno 20. ledna)
poster
Na adaptaci muzikálu "Into the woods" jsem se vážně těšil. A je skvělé, že mohu říci, že mě film nezklamal. Už to obsazení mnohé slibovalo - Meryl Streep, Jehnny Depp...a hlavně Anna Kendrick (^^). Původní muzikál jsem předtím neviděl, ale hodně mě zaujal trailer. Spojování několika pohádkových postav do jednoho příběhu přece musí fungovat. A taky že ano! Po vizuální stánce je Čarovný les úžasný (až teda na ztvárnění spolknuté babičky a Karkulky - to byl docela kiks...), herecké výkony jsou super, písničky chytlavé (až vlezlé :D). Jediná věc, která mě opravdu mrzela, byl ten dost násilný přechod, kdy se asi v polovině filmu vystřídala hlavní zápletka. V muzikálu se ale tento předěl taky nachází, takže se proti tomu moc říct nedá - autoři se opravdu drželi předlohy. To u adaptací nebývá v takové míře běžné, a často je to na škodu filmu, takže v tomhle případě se to dá počítat i jako plus. Celkově film určitě doporučuji, hlavně pokud se chcete odreagovat u pohodového muzikálu, nebo máte stejně jako já slabost pro zmiňovanou Annu Kendrick. x)

4/5 ****

-----------------------------------------------

Ouija (viděno 21. ledna)
poster
Skvělý úvod, slabší závěr. Asi tak nějak se dá shrnout film Ouija. Celý příběh se točí kolem známé duchařské tabulky/hry, kdy s Vámi má duch komunikovat prostřednictvím posouvání kukátka po ploše s písmeny. Jak už jste asi pochopili, úvod se mi líbil. Měl krásnou atmosféru, hlavní postavy byly veskrze sympatické...ale potom? Potom nic. Nevím, jak se to stalo, ale ve druhé polovině filmu se ta duchařská atmoška záhadně vytratila a děj byl jedno velké vaření z vody. Tvůrci se sice zmohli na nějakou tu menší lekačku, ale to bylo maximum. Největší mínus tohohle filmu asi je fakt, že u všech ostatních si pamatuju většinu děje, ale tady mám v paměti opravdu jen první půlku. z té druhé se mi vybavuje jen pár krátkých útržků, které stojí za řeč. Bohužel film nedokázal udržet mou pozornost během celé stopáže. Docela zklamání...
2/5 **

-----------------------------------------------

Koralína a svět za tajemnými dveřmi (viděno 26. ledna)
poster
Nemůžu si pomoct, ale od Koralíny jsem čekal o dost temnější atmosféru. Jako hlavní slabinu snímku bych to ale neviděl - mám jiného kandidáta. Postavy! Film je plný různých individuí, které možná působí originálně, ale nejsou k sobě nijak logicky vázané a působí nepřirozeně. Tvůrci asi chtěli jít co nejvíce směrem originality, ale to způsobilo značnou přeplácanosat filmu. Zdá se mi prostě, že si všichni autoři sedli ke stolu, házeli nápady, sepsali je všechny na jeden velký papír a bez nějakého proškrtání podle něj napsali scénář. Abych ale jenom nekritizoval, film má i světlé stránky. Tou největší je pro mě přítomnost černého kocoura, který je mi těžce sympatický. A pokud mám říci, která část filmu se mi líbila nejvíce, vyberu určitě závěr. Posledních deset minut bylo vážně fajn, alespoň v nich se projevil ten můj vysněný temnější pohled na věc. Závěr tak vylepšil můj celkový pohled na film. Tři hvězdičky jsou ale vážně maximum, které jsem ochoten dát.
3/5 ***

-----------------------------------------------

Dívčí válka (viděno 11. února)
poster
Na závěr jsem vybral něco trochu jiného - divadelní záznam. František Ringo Čech mi jako bavič nikdy nevadil, jeho vystupování v různých talk-show jsou vždy pamětihodná. Je sice pravda, že Dívčí válka není až tak dobrá, jak jsem si jí představoval, ale rozhodně to bylo příjemné pokoukání. Sice jsem se u toho nijak netrhal smíchy, ale pár vtipných momentů tam vážně bylo. Ale ve finále je mi koncentrace vtipů docela jedno. Důležité bylo, že jsem se v průběhu inscenace nenudil. Příjemně se projevil jak Ringo, tak Štěpánová s Laurinovou...a božský pěvec Lumír v podání Mojmíra Maděriče byl prostě perfektní. :D Na druhou stranu mě neoslovily výkony Jiřího Langmajera a Oldřicha Navrátila - působili dost nepřesvědčivě. Ota Jirák tak nějak pendloval mezi dobrým a špatným výkonem: mužská role mě moc neoslovila, ženská byla o dvě třídy lepší. Děj příjemně plynul, moc hluchých míst tam nebylo. Jako oddychovka ideální. :)
3/5 ***

-----------------------------------------------

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta