Filmové zážitky poslední doby III

Po nějaké době jsem se opět dokopal k sepsání několika minirecenzí na filmy. Hlavní překážkou k sepsání byl nedostatek shlédnutých filmů - ve škole se samozřejmě všechno navršilo na poslední měsíc a já vůbec neměl čas na něco koukat. A když už čas byl, radši jsem sáhnul po nějaké z knížek k maturitě, které si dopředu načítám, protože se tak nějak neobjevily filmy, které by mě zaujaly. Jak můžete z datumu shlédnutí prvního filmu vidět, má filmová krize už trvá nějakou dobu. Je to dané asi i tím, že jsem dokoukával 4. sérii American horror story (po 5. sérii plánuji článek i o něm). Za poslední týden jsem ale objevil docela dost nových filmů, které mě ke shlédnutí lákají. Takže třeba se o prázdniny rozjedu (i když plánů mám na léto taky víc než dost...). Ale teď už půjdeme na samotný článek. Předem upozorňuji, že tentokrát jsem při výběru filmů neměl moc šťastnou ruku.


-----------------------------------------------

Příběh o zoufálkovi (viděno 6. dubna)
poster
To takhle jednou na Primě dávali animovanou pohádku a já jsem si řekl, že se na ni podívám. No, určitě toho nelituji, ale že bych byl dvakrát nadšený, to se také říct nedá. Začátek je takový klasický: na království je omylem uvalena jistá variace na kletbu, kterou se snaží ten, co ji způsobil (krysák), napravit pomocí spojence (myšák Zoufálek). Tohle je už vcelku odrbaná šablona pro film, takže se jí tvůrci snaží nějak ozvláštnit. Nejsem si jistý, jestli udělali dobře, nebo ne. Kletbou pro království je totiž zákaz vaření polévky - slušná blbost, co říkáte? Tím ale výčet podivností nekončí. Já vím, že v pohádkách je možné všechno, ale když kuchaři při práci radí mluvící postava ze zeleniny se značně hyperaktivními pohyby, zdá se mi to přecijen trochu moc ulítlé. Princezna je tady divná tak nějak celkově, s příchodem bezpolévkového období se navíc pohádka stává značně barevně vyblitou. Já vím, všude je zataženo, ale stejně... Ale abych jen nekritizoval, nemůžu říct, že jsem se nudil. Ve filmu je opravdu značně omezen výskyt míst, kde jsou postavy v jedné lokaci u jednoho problému zbytečně dlouho. A Zoufálek je vlastně docela fajn, i když je mi teda sympatičtější méně roztomilý krysák. Celý film je vlastně takový mix motivů z různých filmů. Kus mi tady připomíná Ratatouille, kus Past... Ve finále to vidím na čistý průměr. Každopádně znovu si film už asi nepustím.
3/5 ***

-----------------------------------------------

Ocelová past (viděno 2. května)
poster
Horory určitě můžu, ale musí mít zajímavou myšlenku, zpracování, nebo alespoň herce. Ocelová past bohužel nemá ani jedno z toho. Německá verze SAWa, či Kostky mi zpočátku nezněla tak špatně a i přes relativně nízké skóre na ČSFD jsem se rozhodl na film podívat. Záhy jsem zjistil, že to nebyl nejlepší nápad. Nejen že to celé vypadalo zoufale amatérsky, ono to také zoufale amatérské bylo! Postavy se chovají přiblble, v zásadě čekají, až je někdo povraždí. Ač se o to zřejmě tvůrci snažili, vrah ani rekvizity typu prasečí hlava nepůsobí děsivě, ale spíše směšně. Děj je překombinovaný, natahovaný, naivní. Kdyby aspoň ty smrti byly zajímavé... Dvě věci se ovšem filmu upřít nedají - dobrý slogan na plakátu (který bohužel ve finále s filmem vůbec nesouvisí, protože jsem si žádných 27 pater či způsobů smrtí nevšiml) a nečekaný závěr. A i když je ten závěr vlastně hodně přitažený za vlasy, dokázal mi zlepšit pocit z tohoto filmu natolik, že jsem ochotný mu aspoň tu jednu hvězdičku dát. Mám ale dojem, že Němci by se měli od horororů držet dál...
1/5*
-----------------------------------------------

Babovřesky 3 (viděno 20. května)
poster
Prosím, nemyslete si o mě nic špatného, ale první Babovřesky se mi vážně líbily. To mě donutilo se kouknout i na další dva díly. Musím konstatovat, že s každým dílem to šlo níž a níž. Ještě, že Troška točí jen triologie... Tak předně - Kikinčuk a Kotiš jsou opravdu neuvěřitelní - tak nesympatické a přehrávající herce jsem snad ještě neviděl. Děj (pokud se vůbec o nějakém ději dá mluvit) je prošpikovaný menšími dějovými liniemi, které vlastně vůbec nijak nedopadnou. Jediný uspokojující závěr má dějová linie, ve které se babky (které měly rozhodně dostat více prostoru) nakonec dostávají k moři. Jenže celé je to natočené dost nezáživně, takže jakékoli potencionální vtipy ohledně babek u moře přišly nazmar. Ony jsou Babovřesky celkově žalostně málo vtipné, což je u komedie docela problém. Děj byl očividně poslepovaný podle toho, jaké produkty měly být ve filmu ukázány, product placement je totiž všudypřítomný. Zdenda už očividně doputoval na dno, doufám, že hlouběji to už nepůjde. Otázkou je, jestli je vůbec zájem se od toho dna odrazit - na komedie od Trošky budou lidi chodit pořád, takže úspěch výdělek má zajištěný. Škoda...
1/5 *

-----------------------------------------------

Ladíme 2 (viděno 10. června)
poster
...ale teď už něco pozitivního - film, který mě pobavil už svým plakátem. První díl Ladíme! se mi opravdu líbil. Skutečně vtipné vtipy, a capella skupiny, kvalitní hudební čísla, Anna Kendrick...ideální kombinace! Když jsem se dozvěděl o pokračování, začal jsem se docela bát, aby to nešlo dolů. Chválabohu se tak nestalo a film si udržel svůj standard. Chybičky se sice najdou vždy, ale tady jsou vždy vyvážené něčím jiným. Například Hana Mae Lee už neměla tak dobré hlášky, jako v prvním díle, ovšem dokonale ji zaskočila Chrissie Fit se svými imigrantskými řečmi. Ani hudební čísla neměla takovou šťávu, jako v jedničce, finále ale nazklamalo, takže OK. A i když Rebel Wilson (Tlustá Amy) byla občas dost přehnaná, jedinou opravdu nesympatickou postavou byl asi Bumper. Toho jsem ale schopen poměrně úspěšně ignorovat... Moderátoři soutěží byli tentokrát vtipnější, což je velké plus. Abych to stručně shrnul, z tohoto sequelu rozhodně nejsem zklamaný, ale naopak mile překvapený. Paráda!

PS: Pokud stejně jako já nechcete na film do kina a spokojíte se s internetem, doporučuji si počkat, až bude k nalezení v jiné verzi než "originál + asi-čínské-titulky + přes to napsané české titulky". Četlo se to docela blbě, nicméně pokud umíte dobře anglicky...

5/5 *****

-----------------------------------------------

Očista (viděno 18. června)
posterJá nevím, asi teď prostě nemám na hororyštěstí. Nápad to mělo solidní - jednu noc v roce probíhá po celých Spojených státech "očista národa", přežijí ti nejsilnější. Jenže je to tak nějak nedotažené. Proč prostě ti, kteří nechtějí zaklepat bačkorama, nezdrhnou ze států? A nemohlo by to celé být trochu reálnější? Opravdu si nedovedu představit, že by lidé během klidné části roku dokázali žít takhle normální život... Nicméně i když bych pominul tyhle problémy, nemůžu říci, že jsem si film užil. Napětí se v podstatě nekonalo, všechno to bylo jedno velké klišé. Navíc ke konci to byla de facto pořád ta samá scéna dokola - někdo chce někoho zabít, ale prodlužuje to do té doby, než se objeví třetí osoba, která zastřelí původního skoro-vraha. Tohle se stane snad čtyřikrát za sebou, vážně zábavné... Tohle bylo velké zklamání, nicméně pořád to bylo lepší, než třeba Chata v horách. Přemýšlím, zda se kouknout na druhý díl. Podle recenzí by měl být lepší, tak třeba se tvůrci poučili...

2/5 **

-----------------------------------------------

Noc drůbežích mrtvol (viděno 17. června)
poster
A na závěr jeden exkluzivní kousek, bohužel v tom negativním slova smyslu... Parodie mi určitě nevadí, jenže tohle bylo opravdu dost přehnané. Nebudu Vám tady lhát a říkat, že se mi nelíbily erotické scény. Problémem je, že právě ony byly podle mě tím umělecky nejhodnotnějším, co se ve filmu objevilo. A přitom začátek filmu na mě působil opravdu dobře - vtipné to bylo, prostředí Fast foodu působilo dobře. Jenže pak se to začalo dost slušně zvrhávat... Jen ve zkratce - lidské vnitřnosti a exkrementy (a posléze i nějaký ten krásně zelený sliz) nechybí snad v žádném záběru po prvních deseti minutách filmu. Celé to má pravděpodobně působit vtipně, mě to ale připadá nechutné a trapné. Teoreticky to mohly ještě zachránit vtipy, ani ty už ale pak nestojí za nic. Navíc ty otřesné, přehnaně afektované herecké výkony, které jsou pro americkou parodii bohužel typické... Nikdy víc!!!
odpad!

-----------------------------------------------
(hvězdičky z čsfd)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta