Na louce u lesa

V minulém článku jsem se věnoval jelenům a daňkům, kteří přebývají v naší lánské obůrce. Dnes Vám ale přiblížím, co lze potkat na cestě ke zmiňovanému zvířecímu útočišti. Byl slunečný den a všude v trávě se něco hýbalo a poletovalo. Tak proč to neprozkoumat blíže? Sice se návrat domů moc dlouho odkládat nemohl, ale těch pět minutek pobíhání od stébla ke stéblu a zjišťování, co tam roste a žije, jsem si prostě odpustit nemohl. Hmyz už jsem pořádně nefotil hrozně dlouho, tak se do toho musím zase trošku dostat, postupem času bude těch potvůrek určitě mnohem více. Aspoň už budu mít nějaké letošní zkušenosti...

Nejprve začneme květinovou částí. Rozrazil rezekvítek, neboli "bouřka" či "deštík".


Hojný výskyt jsem zaznamenal i u rostliny, která se nazývá kohoutek luční. Vzhledem k tomu, že se v tu dobu docela výrazně měnil vítr a fdocení kohoutku mi vyšlo právě na několik za sebou jdoucích poryvů, jediný použitelný snímek je tento.

Asi už jste si všimli, že jsem se dneska hecnul a našel jsem si, co přesně je která rostlinka zač. To samé jsem chtěl udělat i u hmyzáků, jenže u nich je to o něco těžší. Například tohle je určitě nějaký perleťovec. Ale jak dál? Mezi perleťovci jsou dost malé rozdíly. Podle mých pozorovacích schopností by se mohlo jednat o perleťovce fialkového. Ruku do ohně ale za to nedám...

Perleťovec zprvu klidně odpočíval na uschlém listu, po chvíli ale začal měnit působiště. Postupně vystřídal několik květů. Přímé sluníčko fotce dvakrát neprospělo...ale co už.

Tady byl problém se sluníčkem přesně opačný - místo, kde se producíroval tenhle hmyzí zástupce bylo ve stínu. Tady si na ohledně správného určení docela věřím, měl by to být tento tesařík.

Jako největší oříšek se nakonec ukázal tento pavouk. Nikdy předtím jsem podobného pavouka u nás neviděl. Nejvíce mi připomíná Maloočku smaragdovou, ale ta vypadá přecijen trochu jinak. Možná to je mladý jedinec? No, moudrý z toho teda nejsem...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta