Filmové zážitky poslední doby IV

Haha, prej "poslední doby" a začínám 23. červnem... Tady je alespoň vidět, jak zle na tom jsem s udržováním blogu při životě. Počet článků za měsíc už má nějakou dobu sestupnou tendenci a mě se to strašným způsobem nelíbí. Jenže jak se ke psaní dokopat, když je tu asi miliarda dalších věcí, které (bohužel) aktuálně mají před blogováním přednost. Vánoční svátky prý mají být svátky klidu. Haha, kéž by...

(Následující část článku pojednává o mé žalostné situaci, která pravděpodobně bude většině lidem připadat zcela bezvýznamná, a která vůbec nemá spojitost se zaměřením tohoto článku. Takže pokud Vás zajímají opravdu jen recenze, popojeďte ještě o něco níže...)

Letos budumít přes svátkypravděpodobně víc práce, než jindy. A nejhorší na tom je, že budu dělat na věcech, které mají nějaký význam jenom pro mě a ostatním budou naprosto u zadní části těla. Předně už chci mít po šesti letech (ano, čtete správně) z krku BEMVT, což je něco, co prostě musím dokončit, aby měla má komiksotvorná část duše klid, že alespoň jedno "větší" komiksové dílo dokončila. Jenže tohle dílo je tak stupidní a nepromyšlené, až to bolí (ono zase není čemu se divit, příběh přecijen vznikal v době, kdy mi bylo 11...) a já už mám v hlavě minimálně dva jiné nápady na komiksy, které by mohly mít dle mého názoru aspoň nějakou úroveň. Ale pracovat na nich nebudu, dokud nebudu mít tu dětinskou věc z krku... Další věcí, která mě přes svátky čeká je fotokniha-cestopis z mého týdenního pobytu v Anglii. Tam si docela věřím, ze 48 stran už mi chybí dodělat jen 2,5. Horší to je s fotoknihami, které mapují život naší rodiny během celého roku (akce, oslavy, výlety...). Tam mi toho chybí o poznání víc. Kniha za rok 2014 je sice již téměř hotova, rok 2015 je ovšem jen ve své polovině. A pak ještě nějaké ty úžasné věci do školy jako například umělecký popis obrázku...

To jsem se zase jednou rozepsal. Bohužel o věci, která je úplně mimo téma článku... teď už to opravdu nebudu dále zdržovat - jdeme na minirecenze.



-----------------------------------------------

V hlavě (viděno 23. června)
poster
Na tenhle animák jsem se strašně těšil už od chvíle, kdy jsem zjistil, že ho připravují. Líbilo se mi téma i animace, trailery byly taky moc fajn. Moment, kdy jsem film objevil na sledujufilmy.cz, byl úžasný, hned jsem to musel zkouknout. Sice to nebyla zrovna HD kvalita, ale v tomhle případě mi to ani moc nevadilo. Lepší, než sedět v kině (Ano, čtete správně. Do kina zásadně nechodím, nemíním platit za decimování mých ušních bubínků hlasitou zvukovou stopou...). Film se odehrává v hlavě jedenáctileté Riley, hlavními hrdiny jsou emoce - Strach, Vztek, Nechuť, Depka a Euforie. U posledních dvou zmíněných docela tahá za uši český překlad. Je ale pravda, že "Smutek" není pro postavičku ženského vzezření moc přirozené jméno a "Radost" by zase zněla divně při skloňování ("Dávej si pozor, Radosti!" apod.). Euforii tak můžeme brát prostě jako zajímavé jméno, všichni chápeme, co znázorňuje. Samotný film mě opravdu překvapil svou vymakaností. Veškeré děje v hlavě tu mají svoji stylizovanou podobu, ať už jde o dlouhodobou paměť, zapomínání, sny... Hlavní postavičky se opravdu chovají tak, jak jim velí jejich emoční příslušnost. Nejvíce ze všech mě bavila Nechuť. Docela mě proto mrzí, že nedostala více prostoru - příběh se totiž zaměřil hlavně na Euforii a Depku, ostatní emoce byly trochu odstrčeny bokem...Vtipy byly spíše jen takové "pousmávací", žádné salvy smíchu se nekonaly, ale na příjemnosti to filmu neubralo (Vtip s "déja vu" je ovšem skvělý. Dost prvoplánový, ale skvělý. :D). A jelikož je to americký film, samozřejmě v něm nesmělo chybět také nějaké to dojemno. Tady se to do příběhu naštěstí opravdu hodilo, takže cajk. Podtrženo sečteno - "V hlavě" je úžasný film, k naprosté dokonalosti mu ale kousíček chybí. Uvítal bych více scén s řízením Rileyiných reakcí na podněty ze skutečného světa, protože ty byly zpravidla nejzábavnější. Taky to chtělo držet se jen v hlavě Riley - scéna s pohledy do hlav rodičů mě moc neoslovila... Nicméně tohle je jeden z mála filmů, u kterých opravdu doufám, že bude mít pokračování. 4 a půl hvězdičky, zaokrouhluji nahoru. :)

5/5 *****

-----------------------------------------------

Dorian Gray (viděno 30. června)
poster
Už je to nějaký ten čas, kdy jsem se rozhodl, že si budu načítat dopředu nějaké knížky k maturitě. Mojí nejnovější dočtenou knížkou se nedávno stal Obraz Doriana Graye od Oscara Wilda. Rozhodně nemůžu říci, že by to bylo špatné čtivo, ovšem o nějakém pořádném ději se může hovořit pouze na začátku a na konci knihy - prostředek jsou vpodstatě jen filozofické a romantické řeči. Nicméně kniha mne zaujala. Dokonce natolik, že jsem si v průběhu jejího čtení tak nějak samovolně dával dohromady vlastní scénář její filmové adaptace. "Vždyť by to mohl být skvělý film! Ať mi nikdo neříká, že podle tohohle díla ještě nikdo nic nenatočil..." Natočil. Filmů o Dorianovi Grayovi je dokonce několik. Ke shlédnutí jsem si vybral ten nejnovější z roku 2009. A musím říci, že to je kvalitně odvedená práce. Bohužel spíše po vizuální, než po příběhové stránce. Děj filmu se totiž s knižní předlohou moc neshoduje, naštěstí to podstatné - Dorian a obraz - zůstává. Ono se tak trochu dalo očekávat, že tvůrci příběh "trochu" poupraví pro konzumní publikum. Takže narozdíl od předlohy se filmový Dorian, promiňte mi ten výraz, prošoustá celým filmem a je mu vpodstatě jedno, jestli se dostane do milostných hrátek s mužem či ženou (zvířata naštěstí zůstala ušetřena...). Pozitivní věcí na pozměnění děje je vynechání nudných pasáží z knihy. Myslím těch opravdu nudných, kdy se příběh nikam neposunuje a dialogy se snižují pouze na bezduché filozofování s přemírou vletných paradoxů a kdo ví, čeho ještě. Za tohle tvůrcům děkuji. Ovšem závěr v knize je skutečně dobrý a předělávat ho tak, aby vzniklo nějaké bombastické finále s výbuchy a ohněm, bylo zcela zbytečné. Za tohle tvůrcům poděkovat nemohu. Můj celkový dojem z filmu je ale dobrý, viděl bych to na takový lepší průměr. Příště bych poprosil o ponechání původního konce a odpuštění si vyplňování hluchých míst zbytečnými (mimo)postelovými scénami...

3/5 ***

-----------------------------------------------

Odebrat z přátel (viděno 18. června)
posterDalší z filmů, na které jsem se těšil. Přinášel totiž do hororové (a vlastně celkově filmové) sféry něco nového. Nebo už jste snad viděli film, který se celý odehrává na Skypu? Možná to nezní moc věrohodně, ale "Odebrat z přátel" jako horor opravdu funguje. Je ovšem potřeba si zvyknout na prostředí počítačové obrazovky, což naštěstí není moc velký problém. Film těží ze všech možností jak Skypu, tak Facebooku a dalších novodobých formách komunikace. Nečekal jsem, že mě tenhle film dokáže tak vtáhnout do děje, zcela upřímně jsempo jeho skončeníměl strach se na Skype nabo Facebook vůbec přihlásit - snímekbymožná mohl pomoci při léčbě lidí závislých na sociálních sítích... :D Škoda jen, že tvůrci vzali v potaz i pomalé připojení a záběry z webkamer se tím pádem často sekaly, v jistých chvílích opravdu až moc. Tohle je ale, společně s přítomností jedné postavy, která mě osobně přišla velmi nesympatická (a naštěstí docela rychle umřela), jediný problém tohoto filmu. "Odebrat z přátel" je něco úplně jiného, než na co jsme zvyklí, minimálně koncept je zcela odlišný od ostatních hororů. Mám ale strach, že brzy přijdou filmy podobné ("Unfriended 2" je podle mě jen otázkou času a vzhledem k úspěchu filmu se jeho stylu budou chtít určitě chytnout i další tvůrci) a film tak ztratí svou jedinečnost a originalitu. Ovšem vzhledem k tomu, že je takovým "pionýrem" svého druhu, mohl by si udržet své postavení i nadále...

4/5 ****

-----------------------------------------------

Clown (viděno 4. září)
poster
Od tohoto filmu jsem raději moc neočekával, nechtěl jsem být zklamaný...a ejhle! Film mne nejenom nezklamal, ale navíc jsem jím byl mile překvapen. SPOILER! Tak předně - konečně vznikl film, kde se autoři nebáli zabíjet děti! KONEC SPOILERU! Ne, vážně, na tohle jsem čekal tak strááááášně dlouho... Ale půjdeme postupně. Hlavním představitelem je muž, který chce udělat radost svému synovi na narozeninové oslavě. Zápletku zde vytváří kostým klauna, o němž se později dozvíme, že to není tak úplně jenom kostým...a víc neřeknu, ono je ostatně dost dobře možné, že si to už sami domyslíte - není to zase nějaká extrémní bomba. Ovšem co tento film ztratil v originálnosti příběhu, to získal na atmosféře, která zde, hlavně ve druhé polovině filmu opravdu funguje. Pravda, finále je trošku uspěchané a určitě se dal vymyslet zajímavější konec (ale také o dost horší, takže buďme rádi za to, co je...) a nějaké pasáže na začátku filmu jsou úplně zbytečně zdlouhavé (tady se dal nahnat čas pro delší a zajímavější konec). Celkově ale musím říci, že "Clown" je opravdu kvalitní dílo, které zbytečně netlačí na pilu a přesto umí v člověku vyvolat pocit strachu, nebo minimálně úzkosti (například scéna v dětské prolézačce). Takže za mě spokojenost... :)

4/5 ****


-----------------------------------------------

Carrie (viděno 7. listopadu)
poster
Remake z roku 2013... Nějak si nejsem jistý, jestli se mi více líbilo zpracování z roku 1976, nebo tohle. První zmiňovaný film sice poskytoval větší napětí, ale zároveň taky až moc vyšinutou hlavní hrdinku a Travoltu, který patří mezi herce, které opravdu nemůžu vystát. Naproti tomu nejnovější Carrie-počin sice ztratil na svého předchůdce nějaká ta procenta celkového napětí, ale také ubral na vyšinutosti samotné Carrie (i když tady to zase chtělo možná trošku přitvrdit...já nevím, prostě si Carrie představuju jinak, než byla ztvárněna v těchto dvou filmech). Velkým plusem remaku jsou postavy "vedlejší záporačky", která se ze začátku Carrie posmívá, ale postupně se začně přiklánět na její stranu, a Cariiny fanaticky věřící matky. Obě dokázaly film vytáhnout značně nahoru. O dost více, než hlavní hrdinka. Největší problém bych ale viděl jinde, než v Chloë Grace Moretz, a to sice v "hlavní záporačce" a její partě, kterým jsem ty herecké výkony prostě vůbec nevěřil, a také v samotném velkém finále filmu, které na mě bylo až moc natahované a hrané na efekt (zkrátka něco podobného, jako u Doriana Graye). Ve finále bych o tohle filmu řekl, že je to docela příjemná oddechovka, která sice nepřináší nic moc nového, ale dokáže Vás prostě zabavit...

3/5 ***

-----------------------------------------------

(hvězdičky z čsfd)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta