Filmové zážitky poslední doby

Vítejte u mého prvního článku roku 2015! Opravdu doufám, že se Vám bude líbit. Na dnešek jsem si totiž připravil něco zcela nového... Vánoce jsou obdobím pohádek, to je asi každému jasné. Ani mě to úplně neminulo. Během prosince jsem zkouknul pár filmů, které pro mě byly do té doby neznámé. Ale nebyly to jen již zmiňované pohádky, vyskytly se i jiné žánry. Mé pocity z nich byly dost rozdílné. Našlo se tu pár hodně dobrých kousků, ale i pár filmů, které mne dost zklamaly. Pokud by Vás tedy zajímal můj názor na několik filmových děl, zde máte možnost. Jen klid, budu se snažit moc nespoilerovat...a pokud jste některý z těchto filmů také viděli, budu rád, když se se mnou podělíte o svůj názor. :)


-----------------------------------------------

Poslední premiéra (viděno 17. prosince)

Poster k filmu Poslední premiéraOd thajského hororu jsem sice moc neočekával, ale stejně jsem byl zklamaný. Základní myšlenka byla dobrá - už v oficiálním textu distributora je věta: "Nejhorší je zjištění, že když přijdete domů z kina, zažíváte stejné věci jako hrdina filmu, který jste právě viděli." Ale bohužel potenciál tohoto nápadu zůstal zcela nevyužit. Jediné chvíle, kdy se tu opravdu leknete, jsou už z principu dementní lekačky. Ale já od hororu prostě chci víc, než pár uřvaných vteřinových záběrů na figurínu bubáka. Kdyby tam byl alespoň nějaký náznak smysluplného příběhu, nebyla by to taková tragédie. Ale takhle...tohle se vážně nepovedlo. Už jen z toho důvodu, že fiktivní film, okolo kterého se točí celý příběh tohoto díla, by byl dost možná zajímavější, než sama "Poslední premiéra".
1/5 *

-----------------------------------------------

Annabelle (viděno 18. prosince)

poster
Tady bylo očekávání o něco větší, než v prvním případě. Ale už podle ostatních recenzí mi bylo jasné, že to asi nebude takový hit, jak by se mohlo zdát. Rozhodně to není totální propadák. Zápletka, byť klasická, je zde ztvárněna poměrně dobře, Annabelle Wallis hraje přesvědčivě, panenka je správně děsivá...ale v jedné věci mě tenhle film totálně nas*al. Zvukové efekty, které dodávají záběrům na děsivosti, když toho nejsou schopní herci. Jednak je jich tam opravdu hodně, a jednak jsou extrémě hlasité. Sakra když koukám na horor, nepotřebuju, aby mi u toho upadly uši! Podobný problém jsem měl u série SAW, ale tam se to ještě jakž takž dalo. Annabelle tohle dotáhla do extrému. Z tohohle důvodu se u mě film hodně propadl. Ani docela zajímavý závěr to nezachránil.... Pokud by se Annabelle obešla bez té uširvoucí hudby, bylo by to minimálně o hvězdičku lepší. Takhle to ale z mého pohledu padá do podprůměru a znovu si tenhle film už asi nepustím.
2/5 **

-----------------------------------------------

Princezna a písař (viděno 24. prosince)

Ani letos neporušila Česká Televize tradici a na Štědrý den uvedla novou pohádku. Díky mamce nebylo myslitelné, abychom se na ní doma nepodívali. Musím říct, že jsem byl mile překvapen. Po dlouhé době nějaká novodobá pohádka z českých luhů a hájů, která nepůsobila moc dětinsky, nebyla nudná ani roztahaná... A ty herecké výkony byly taky dobré. Neúčast Kramára a Kalvody by mi ale vůbec nevadila. Co se týče příběhu, tak ten je takový klasický. V tomhle případě mi to ale nijak extra nevadí. To, co vyneslo tenhle film hodně nahoru, je vtip. Ne, vážně, nevybavuji si snad žádný jiný snímek, u kterého bych se tolikrát uchechtnul (no na záchvat smíchu to zase nebylo ;)). Takže co se týče štědrovečerní pohádky, za mě palec nahoru. V daném žánru tohle patřilo k tomu nejlepšímu, co jsem kdy viděl. (Ale bohužel to byl asi jenom malý záblesk naděje pro české pohádky, protože druhá premiéra - "Kdyby byly ryby" - patřila naopak tomu nejhoršímu, co jsem kdy viděl. Hodnocení ode mě nečekejte, vypnul jsem to asi po deseti minutách, na to se prostě nedalo koukat...)
4/5 ****

-----------------------------------------------

Láska na vlásku (viděno 26. prosince)

poster
Poslední ze tří avizovaných pohádek ve vysílání ČT byla jedinou zahraniční (natočili ji naši bratři slováci). Pravda, koukal jsem na to hlavně proto, že mě hlavně zajímal výkon mé oblíbenkyně Celeste, ale postupem času jsem zjistil, že ten příběh vlastně není vůbec špatný a docela mě to bavilo. Hned na začátku mě ale zarazil dabing - osobně jsem čekal, že film bude v originálním znění. Trochu mě to zklamalo, nicméně poté, co jsem se na internetu juknul na kousek pohádky ve slovenštině, musím uznat, že to byl ve finále dobrý tah. Originální hlasy totiž působí trochu unyle. Dvě výtky bych k tomu dabingu ale přeci jen měl. Za prvé se čeští herci nedabovali sami (třeba u Tomáše Matonohy to působí dost nepřirozeně), a za druhé byla titulní píseň také přezpívaná, přestože jí Celeste nahrála i v českém jazyce... Ještě jsem nezmínil herecké výkony. Velice mě překvapil Samuel Spišák - moc ho nemusím, ale tady mi vlastně ani moc nevadil. Vlastně mi tam asi nevadil vůbec nikdo. Celeste tam sice opravdu moc často nebyla, ale ve druhé polovině filmu se místy i docela rozmluvila, takže v pohodě. Docela mě zarazila kritika na její adresu. Je sice pravda, že její angažování byl hlavně reklamní tah a uvádět jí jako představitelku hlavní role bylo přehnané...ale co se týče hraní, zvládla to, myslím, dobře. Jen prostě hrála vznešenou odměřenou princeznu a tak se musela taky tvářit. To ať si kritici laskavě uvědomí... Problémem téhle pohádky je bezesporu děj, který je sice pěkný, ale taky už dost okoukaný. Nehledě na to, že mě vždycky iritoval způsob vystupování "chudáka" stále jako prince a naopak. Celkově se mi ale tahle pohádka líbila. Vyklubala se z ní příjemná oddechovka, kterou si klidně někdy zopáknu, když na ní náhodou narazím.
3/5 ***
-----------------------------------------------

Legendární parta (viděno 27. prosince)

poster
Co se týče filmů, nevíce žeru dva žánry - horory a animáky (trochu paradox, že?). Bohužel v poslední době narážím spíše na takové...pro mě nepříjemné druhy animací. Já se prostě nemůžu koukat na filmy typu Úžasňákovi nebo Megamysl, prostě se mi nelíbí a nevydržím u toho. o to větší mám radost, když narazím na filmy s animací pro mé oko příjemnou. Nejčastěji jsou to díla od DreamWorks, ale samozřejmě záleží na okolnostech. DW vytvořilo i Legendární partu. Ústřední postavy jsou nadpřirozené bytosti, na které děti v Americe nejčastěji věří - Santa Claus, Víla Zuběnka, Sandman (takový jakoby Hajaja) a Velikonoční zajíc. Ti pak společně musejí porazit zlého Bubáka, který dětem přináši zlé sny a kdovíco ještě. Navíc děti přestávají na naší hlavní skupinu věřit a to jim nedělá vůbec dobře. Do boje se k nim přidá Jack Frost, který je dětmi přehlížený a má z toho značnou depku. Všichni hromadně začnou s bojem proti černému ošklivákovi a to vystačí na celý zbytek flmu. Samozřejmě je tam i několik vedlejších zápletek, ale ty Vám tu spoilerovat nebudu. Důležité je, že mě tenhle animák vážně dostal. Je to rychlé, vtipné, barevné, originální, propracované...prostě ideální kombinace. Jelikož je to původem z USA, tvůrci si samozřejmě nemohli odpustit trochu toho dojemna a morálního ponaučení typu "věř a všechno bude fajn"...ale protentokrát jsem ochoten jim to odpustit. Co bych tak ještě dodal, dabing je příjemný, postava Zubínky roztomilá, animace moc pěkná. No, zkrátka, jestli Vám mám doporučit nějaký animák, tak právě tenhle.
5/5 *****

-----------------------------------------------

Darwinovy ceny (viděno 28. prosince)

poster
Od tohohle filmu jsem si z nějakého důvodu sliboval trochu víc. Potenciál to mělo docela velký, Darwinovy ceny se daly pojmout různě...ale chtělo to vybrat ty správné případy a dát je dohromady nějakým přijatelným způsobem. To se tady zrovna moc nepovedlo. Nepopírám, že určitou hodnotu ten příběh má, možná je dokonce zajímavější, než většina smrtí (což asi taky není zrovna ideální), ale ve druhé polovině filmu to bylo celé takové natahované, nicneříkající...prostě nuda. Nehledě na to, že zdejší hlavní hrdina mi k srdci taky moc nepřirostl. Nemůžu říci, že by tenhle byl nějak extrémně špatný, ale že by mě nějak bavil...no, jen velmi zřídka. Ne, vážně, jestli se chcete podívat ne nějaká zajímavá a neotřelá úmrtí, zkuste raději sérii Nezvratný osud, myslím, že ten zaujme rozhodně více.
2/5 **

-----------------------------------------------

Na závěr pár otázek na Vás:

1) Líbí se Vám tenhle styl článků?

2) Chtěli byste, abych v takovýchto recenzích/komentářích k filmům do budoucna pokračoval?

3) Chtěli byste, abych pokračoval, ale měl bych nějak změnit styl?

Odpovídat samozřejmě nemusíte, ale hodila by se mi nějaká zpětná vazba. Přecijen s tímhle článkem bylo docela dost práce, tak bych chtěl vědět, jestli je to na něm aspoň trochu vidět a jestli se mi vyplatí, když se občas takhle rozepíšu. ;)

(hvězdičky z čsfd)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička zvaná "bouřka"

Džvari, Grakliani a Mccheta